۱۳۸۸/۰۹/۲۲

ده فرمان



یک : سالها از دوران سختی و ملال آور کودکی میگذره... توی این سالها خیلی حوادث شیرین و ناگوار گریبانگیرم شد. حوادثی که بعضی هاش تا نهایت جنون میتونه یک انسان رو پیش ببره. هروقت به دوران کودکی فکر میکنم فقط این نکته به ذهنم میاد که اصلا دوست ندارم به اون دوران برگردم. در هر حال الان هم اصلا دوران خوبی نیست. فکر میکنم همیشه تا لحظه مرگ از روند زندگی ناراضی باشم.


دو : در هر صورت امید هست که زندگی میسازه و آبو غذا همش بهانه حیاته. میتونم زندگی بدون آب و غذا رو متصور بشم ولی زندگی بدون امید از بیخ محاله.


سه : رویاها هیچوقت پایدار نیستند و موفقیت و شانس هم همچنین. چیزی که پایدار است و جاوید امید به زندگیست.( اشتباهات زیادی کردم. اشتباهاتی که به قیمت از دست دادن خیلی چیزها همراه بود ولی هنوز هم امیدوارم).



چهار : غرور و عصبانیت دو زهر خطرناک هستند که انسان رو نابود میکنن. به خودم ودیگران توصیه میکنم این دو چیز رو کلا از رندگیمون حذف کنیم. کار سختیه و غیر ممکن نیست. تصمیم بزرگ در لحظات بزرگ انجام میشه , پس بهتره در این لحضات عصبی و یا مغرور نباشیم.


پنج : سعی کنیم به شدت کار کنیم و با تمام وجود صادق و راستگو باشیم و تعهد در کارهامون موج بزنه. هروقت کمی ازاین جریان دور بشیم حتما با مشکل رو برو خواهیم شد. (همیشه دوست دارم صداقت داشته باشم چند ماهی هست که به شدت سعی دارم دروغ نگم و کاملا صادق باشم. فکر میکنم موفق بودم تا این لحظه).


شش : در زندگی خیلی چیزها با ارزش هستند از این میان دوستان خوب با ارزشترین سرماییه یک انسان هستند. سعی کنیم سرمایه های بزرگ رو به راحتی از دست ندیم. (من سعی خودمو کردم).


هفت : همیشه دوست داشتم اعتماد به نفس خوبی داشته باشم بیشتر از اون همیشه سعی کردم به اطرافیانم اعتماد به نفس بدم و سعی کنم کمکشون کنم تا قوی باشن.


هشت : در زندگی سه چیز هستند که نباید از بین بروند : آرامش , امید , صداقت.


نه : در زندگی , زمان و کلمات و موقعیت برگشت پذیر نیستند پس باید حداقل سعی کنم این سه چیز رو جدی بگیرم.


ده : تنها چیزی که زندگی را با ارزش میکند عشق است. و تنها عشقی پایدار است که همراه دوست داشتن باشد

۱ نظر :

  1. bkash hadeghal khodet be 2 farman akhar eteghad dashti. vali khieli ghashang bod . emroz khondam.ghasedak.ya hagh

    پاسخحذف